Online adverteren (SEA)

resultaatgericht adverteren in Google

Optimalisatie voor betere conversies?

Zodra jouw website is opgeleverd volgens de laatste richtlijnen op het gebied van zoekmachine optimalisatie (SEO), gaan wij graag met u aan de slag om effectieve en efficiënte “Google Ads” campagnes op te zetten. Met het adverteren in Google (SEA) krijgt u direct meer relevante website bezoekers!

Jouw voordelen bij blue slice:

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising. In normaal Nederlands spreken we over het adverteren in zoekmachines. In Nederland heeft Google veruit het grootste marktaandeel (bijna 95%) en daardoor is adverteren in het Google netwerk het meest effectief. Google heeft namelijk een enorme hoeveelheid data die jij tegen betaling mag gebruiken, zodat je zeer gericht jouw doelgroep kunt bereiken.

Door het zoekmachine adverteren (SEA) in Google uit te besteden aan blue slice Stadskanaal, krijgt jouw website direct meer bezoekers en conversies!

Waar bestaat SEA uit?

SEA bestaat uit verschillende onderdelen die je kunt inzetten om meer relevante website bezoekers te genereren en vervolgens converteren. Er wordt onderscheid gemaakt tussen adverteren in het zoeknetwerk, display netwerk en re-marketing. 

Adverteren in het zoeknetwerk

Het zoeknetwerk van Google bestaat uit alle onderdelen van Google waar het mogelijk is om te zoeken naar informatie. Jouw advertentie kan door Google getoond worden in de zoekmachine Google, Google Groups, Google Maps en Google Shopping.

Het adverteren in het zoeknetwerk van Google wordt door adverteerders ingezet om mensen te bereiken die in de onderzoekende fase van de customer journey zitten. Zij zijn actief opzoek naar diensten, producten en/of informatie. Jouw advertentie/campagne wordt getoond wanneer deze relevant aan hun zoekvraag.

Adverteren in het display netwerk

Het adverteren in het display netwerk van Google wordt voornamelijk ingezet op mensen die al interesse hebben getoond in jouw product of dienst. Je kunt via het display netwerk advertenties tonen in de vorm van visuele advertenties zoals afbeeldingen, banners en film.

Remarketing

Remarketing wordt ingezet op mensen die al in de laatste fase van de customer journey zitten. Zij staan op het punt om een beslissing te maken of zij een product of dienst willen kopen.

Als adverteerder zijnde is het daarom zeer interessant om remarketing in te zetten, omdat deze persoon zijn koopintentie al aan jou kenbaar heeft gemaakt en vaak alleen nog overgehaald dient te worden. Door hem herhaaldelijk te prikkelen door jouw advertentie te tonen verhoog je de kans op een conversie aanzienlijk!

Interesse om te adverteren in het zoeknetwerk van google?

Benieuwd naar wat adverteren in Google voor jouw onderneming kan betekenen? Neem contact op met blue slice en krijg vrijblijvend advies, of vraag direct online een offerte aan. Dan krijgt u binnen 24 uur reactie met een passend voorstel en advies. Wil je meer weten over het ontwikkeltraject? Lees hier meer over onze werkwijze.

Vertel ons over jouw uitdaging, wij helpen jou graag verder!

Meer dan online marketing, wij zijn jouw partner in groei!